ALEJANDRA BALBOA
Autoría Ángel Sousa
Cando lle permito ao corpo aquilo que digo
25 minutos
Proceso de investigación e creación
Cando lle permito ao corpo aquilo que digo é un proxecto de investigación física que explora a distancia entre a palabra e o corpo, no que me propoño esculcar e observar a garganta, a mandíbula, a boca (lingua) e a respiración como motores desde os que partir e facer florecer o movemento.
Inspirándome en técnicas xaponesas que me axudan a conectar corpo e imaxinación, apoderarme do tempo, escoitarme e expresarme desde un lugar honesto, sutil, potenciando a idea de experiencia que reside no acto de moverse.
Desde o desexo, desde un corpo “deseducado”, desde unha “fisicalidad parda”. Un corpo que se permite acceder ao encontro coa incomodidade, o pudor e a torpeza, como limiares de aproximación ao descoñecido.
Alejandra Balboa
Alejandra Balboa es una creadora e intérprete gallega, graduada por la Escola Superior de Dança de Lisboa. Desde 2016 desarrolla su trabajo en solitario de investigación, pedagogía y creación. Su filosofía gira en torno a la concepción del movimiento como canal de escucha individual y colectiva, como herramienta comunicativa y expresiva de lo humano.
De un proceso de investigación en el estudio belga de Luis Marrafa nace «Vertebrata», su último trabajo con el que sigue en movimiento. Se estrenó en la décima edición del Festival Corpo (A) Terra, fue finalista en el Certamen SóLODOS en Danza y en la IV Plataforma Diálogos Contemporáneos del Festival DZM, donde fue premiada como mejor interpretación.
En 2021 colabora con Pavel Amilcar en la creación e interpretación de la ópera «Alcina», con la plataforma «Cara unha escena plural» escribiendo el artículo «Cuidar el proceso» y con Nuria Sotelo como asistente de creación de «Mortais e Vulnerables».
En 2022 colabora con Rodrigo García en el laboratorio de creación «La importancia de lo inútil» dentro del Festival Unscene en Rumania y como asistente del proceso de adaptación y creación de la obra «La paz perpetua» de Juan Mayorga dirigida por Alejandro Durán, obra seleccionada como repertorio del Teatro Nacional de Bucarest.
Actualmente es intérprete de las compañías Furia Sotelo, Babirusa Danza y Matarile
Teatro con Baltasar Patiño.